systuga

Idag har jag suttit framför symaskinen hela dagen lång. Men har mest sytt små saker: kortat min mosters kjol,  lagt upp mormors byxor, sicksackat en duk och bad kantat en klänning som var för liten i ärmarna.
Men har även sytt klart en av mina bikinis som legat och väntat.  Och sytt en klänning till min mamma.  Hon har nämligen en klänning som hon tycker väldigt mycket om modellen på och bad mig sy en till. Så jag började med att försöka mig på att göra ett mönster efter den befintliga klänningen, vilket gick oväntat bra! Sedan var det dags och välja tyg... och det kan nu vara så att mitt tygval inte riktigt är vad min mamma skulle valt.  Men vi får se. Annars tar jag denna klänning för jag tycker den blev riktigt söt trots dess enkelhet så får jag sy en ny till henne när tygaffären har öppet! 
 
Men nu väntar jag på att syrran ska sluta så vi kan ut och springa en sväng. Tack Hej! 
 
Här kommer en bild på klänningen jag bandkantade (ärft den av min moster från början)
 

Kommentera här: