riddare, golf, orientering, kattungar

Igår åkte jag, mamma och Örjan till Nyköping för att gå på Hertig Karlsmarknad. En mysig utflykt med musik, medeltidsmänniskor, brända mandlar och riddartuneringar!
 
På vägen hem åkte vi till Trosa och spelade på deras nya "äventyrsgolf"-banor! SUPERKUL! Det var lite knepigt måste jag säga och det min boll var ofta där den inte skulle vara... bland annat i vattnet ett par gånger..?! Men riktigt roligt somsagt! Men jag blev delad segrare med Örjan med mina TRE hole in one och mamma kom på andra plats med endast ett poäng mer! Sedan avslutade vi med glass!
 
Och idag har vi varit iväg och sprungit KM i en närligande håla som vi inte sprungit i tidigare. En rolig bana med utmanande kuppering! Nöjd med min insats både orienteringsmässigt och löpmässigt.
 
Efter detta övningkörde jag på slingerväg i skogen hem till mormor och morfar där vi bjöds på äggsmörgås och kattunge(ar)mys! Underbart!
 
Nu ska jag se om det finns något jag kan pyssla med här hemma innan middagen. Och i morgon är det dags för min första schemalagda dag i skolan... dock är första lektionen inställd så jag har endast en lektion i morgon.. suck!
 
Ha det gott!
 
 

Kommentera här: