bananglass

Nu har jag suttit och ritat hela dagen lång, ändats haft en kvarts lunch.. Men nu är det i alla fall klart, nu är det bara plaggskisser och teoriförklaring kvar. Börjar se ljustet i tunneln nu och det känns underbart!

Har just provat på något nytt ätbart… Hade hört att man kunde frysa banan och sedan mixa det så skulle det bli som glass.. Så jag frös en skivad banan igår och idag när jag tog mixerstaven sprutade det först banan i hela köket för man behöver tydligen använda sig av en hög skål… Påt igen och mixade sedan improviserade jag lite och tillsatte lite naturell kvarg och mixa ner så det blev till en slät sörja. Såg ut som kräks men smakade desto bättre, var till och med gott!
DVS jag lyckades göra egen BANANGLASS! En sak till jag kan lägga på "kan göra"-listan!
 
 
Bild från Toves 20 års fest

Kommentera här: