skolstart, redovisning, öppethus

Nu är skolan igång igen och man rycker till varje gång en lärare nämner frasen "läxa till nästa gång..", vad menar dom med det? Men det är med blandade känslor man kommer tillbaka. Tycker iaf att det är ganska kul. Jag får ju till exempel träffa alla kompisar igen som jag saknat under dessa två månader och vi ska äntligen börja konstruera våra egna byxor (superkuuul!).
 
Idag höll vi i våra redovisningar om praktiken och min handledare som jag hade på praktiken, Pia, hade frågat om hon fick komma och lyssna på mig - Klart du får! Så redovisningen gick bra, hade lite stödanteckningar och så "freestylade" jag resten. Pia hade även med en present till mig från henne och refo. En liten sygpåse med en rosbroch och knappörhängen supersöta! Supertack!
 
Efter redovisningarna kastade vi alla i oss lunch och åkte sedan vidare till Nyckelviksskolan på Lidingö. Super mysig skola med ett åriga utbildningar. Skulle "kanske" kunna tänka mig att gå "bild och formgivning"(en utbildning då man får prova på lite allt möjligt, måla, väva, dreja osv.) eller en "textil form" (mycket vävning och tryck). Man kollar på elevernas scheman och dreglar över allt kul de får göra, BARA KUL GREJER! De slipper tråkig matte, samhäll, historia, entreprenörskap, engelska osv. osv... Väldigt mysig skolla iaf!
 
I morgon är det olskytte tävling, och är fett taggad! Har inte kört sedan i sommras och det är ju faktiskt riktigt kul!
 
- fina fina presenten ♥

Kommentera här: