utflykt och höga höjder

Igår var vi på utflykt tillsammans med mormor, morfar och min morbror. Vi åkte till ärla till en jättestor handelsträdgård som heter Löta. De har över 700 sorters reser och många var riktigt fina!
 
Sedan släppte vi av männen på arsenalen och vi kvinnor och barn åkte in till strägnäs. Kollade i butiker och åt glass. 
 
När vi kommer hem till mormor igen kommer hon på att morfar hade nyckeln och de var fortfarande kvar på museet. Hundarna såg att vi stod utanför och blev oroliga.  Så då blev jag räddaren i nöden (till min lycka).. vi bar fram en stege och så klättrade jag upp på plast taket för att komma åt ett fönster som stod på glänt. Var lite spiderman över det hela för jag var tvungen att gå på regeln närmast väggen för plast taket skulle inte hålla. Men jag kom i alla fall in och hundarna kunde gå ut och mormor och mamma kunde göra sitt kaffe. 
 
- om man inte har någon nyckel får man improvisera. 
 
 

Kommentera här: