Purr-fect Punch

i går provade jag på att brodera en liten giraff med en ny teknik jag inte provat på tidigare. Min pappas mamma hade köpt ett set med "Purr-fect Punch" för länge sedan men aldrig använt det. Så då testade jag igår detta... Det är en specialnål som man trycker ner och upp genom tyget. Och på så vis bildas det öglor på baksidan av tyget. Det är öglorna man vill åt för att få till den lurviga 3D effekten så det är egentligen avigsidan som blir framsidan i slutändan. Man kan reglera på nålen hur "stora" öglor man vill ha. Så jag har använt mig av små öglor till konturerna lite större till den gula pälsen och ett snäpp ytterligare större till de svarta fläckarna. Tycker den blev ganska söt. Får se om den kommer till användning som en applikation på ett plagg i framtiden kanske...
 
 

Kommentera här: