supersmart snacks

HOLA!
 
Idag har jag fortsatt jobbat med skjortorna. Stöter på lite problem här och var vilket gör det segt men när det rullar påå är det riktigt kul!
 
Varit en sväng ut till mormor och morfar där även moster och lill kussen var på besök. Hon är så gosig lilla gullepluttisen! 
 
Nu sitter jag ikväll igen och väntar på att tiden ska gå så att styrkepasset ska börja. Skit jobbigt förra veckan, och antagligen inte lättare idag med träningsvärk från helvetet i kroppen.. Men kul äre!
 
Sitter även och väntar på att min andra plåt äppelchips ska bli klara. De blev verkligen super goda, och rekomenderar alla att prova!
 
Ställ in ugenen på 100 grader
Skär bort den nedre lilla delen på äpplet. Och fortsätt med att skära tunna-tunna-supertunna skivor äpple (jag använde mig av en mandolin) och lägg ett tunt lager på en plåt med bakplåtspapper (ca 2 äpplen på en plåt). 
Sedan ska de torka i ugnen, tog drygt två och en halv timme för mina chips (Men de gäller att de är tunna annars kan det ta mååånga timmar). Vänd på äppelskivorna ett par gånger (jag vände en gång i timmen). 
Och när de är torra plockar du bara ut dem ur ugnen och så kan du gofa i dig med gott samvete. De torkar även lite till när de tagits ut ur ugnen. 
Man kan även strö lite kanel över skivorna om man tycker att det är gott.
 
- Jag tycker det är ett supersmart snacks. Eftersom det bara är äpple vilket INTE är onyttigt och de smakar supersmaskigt!
 

(bild från pinterest)

 

Kommentera här: