såna här dagar man vill bo nära skolan

Klockan är tolv och jag har redan hunnit åka tåg i tre timmar!
Tog tågen hemifrån kl 8, han åka en halvtimme innan jag fick ett sms från skolan där det stog att alla lektioner fram till kl 12 var inställda eftersom det hade brunnit i någon kabel inatt. Fine tänkte jag, ingen idé att åka hem, jag får sätta mig på att fik och plugga en och en halv timma, ingen bid deal. 
Åkte vidare och precis innan jag är framme vid skolan får jag ett nytt meddelande där det står att alla lektioner är inställda idag eftersom det luktar rök i skolan och att brandalarmet fortfarande är igång, att de väntar på folk som ska komma och stänga av det. De visste inte hur långt tid det skulle ta så de ställde in allt. Attans va det minsta jag tänkte då. Martina och jag gick och köpte oss en varsin ischai på halvtimmen vi fick vänta på nästa buss som skulle föra oss hem igen... Så fyra knappa 4 timmar resa för ingenting. Lite halvsegt sådär. Jag hade ju kunnat komma på något roligare att göra. What to do?
 
Nu är jag i alla fall hemma igen. Så dags att plugga lite.
 
 

Kommentera här: