18:21 fredag den 13/9

Hola kompisar!
 
Har varit en del i skolan på senaste tiden så har varit lite upptagen av det. 
I fredags bökte vi jean paul gaultier utställningen på arkitekturmuseet, en otroligt häftig och inspererande utställning! Jag rekomenderar verkligen ALLA att gå på den, den håller på fram till den 22/9... Så passa på!
 
Just nu sitter jag och ska börja med en uppgift som ska vara klar till på måndag. Jag ska svara på frågan "Vad är mode?", med en text på max 1000 tecken. En otroligt svår fråga har jag märkt. Vi har haft långa diskutioner om detta i skolan. Är tatueringar mode? Är bröstförstoring mode? Är HM mode? osv osv...
Men jag har lite tankar kring det iaf.
 
Blivit väldigt inspirerad av en sida som jag "följer" på fb. Det är en pyssel sida där folk i hela Sverige lägger upp bilder på allt möjligt kul de gjort. Så nu är jag jättesugen på att decoupagea min pall upp till sängen..! Får se hur det blir med det.
 
Tuderluu!
 
Bild 1: En av mina favoiter från utställningen!
Bild 2: Mina virkade Barbapappa och Barbamamma som jag gjorde till Julies namngivning.
Bild 3: En broderad tava av mamma som jag gjorde till henne i födelsedagspresent.
 
 

Kommentera här: