glasögon och halloween

Hej i mörkret!
I tisdags åkte jag till optikern med min lilla vän josefin. Där mötte vi även upp örjan, dessa två skulle nämligen få vara mina smakråd. Men istället fick jag veta att jag är "dolt skelögd" vilket inte innebär att jag kollar i kors eller likanade utan att när jag blir trött så drar de yttre musklerna iväg vänser ögat eftersom de yttre musklerna är starkade, och när det händer så börjar jag se suddigt och då är det bara att blinka så ser man igen. Men man kan göra en öving för att det ska bli bättre. Och så lånade jag hem fyra par glasögon som jag idag har lämnat tillbaka och valt ut två av. Dock så visade det sig att min kära mor har ett par utav de jag har beställt nu, men hon är söt så jag vill väl bara se ut som henne.
 
Kom upp i går morse och fick till min lycka nygjorda pankakor av min syster! Fezt!
Sedan blev det av o städa till middagen som skulle hållas senare.
Lite smink på och färgad hår spray så var familjen klar för en halloween middag med resten av släkten!
 
Örjan-drakula
Tove-allmänt obehaglig..
Mamma-djävul
Mormor-häxa
Morbror-robot (bästa)
Morfar- döskalle?
 
Mysig traditonell middag med tacos och spökefterrätt!
 

Kommentera här: