Danmark

Har skrivit sådär lagom mycket på sista tiden, ursäkta.
MEn förra helgen for jga i väg till Danmark med boss för lite "orienteringsskytte".
Riktigt kul!
Lite illamående på båten över till Danmark där det gungade en aning, men överlevde trots allt.
 
Lördag var det "klassisk" destans, något jag inte provat tidigare. Men det gick bra det med. Var uta lite väl länge kanske men vad ska man förvänta sig utav en nybörjare? Sköt 19 träff av 20, kalas! ch hade 14 mm fel på punktorienteringen. Förstår om ni inte fattar någonting nu, men dock så tänker jag inte heller förklara.
 
På den vanliga orienteringen gick det okej. Gjorde en bom och hade lite problem vid vissa kontroll tagningar. Det var mycket grönt i skogaen och vi alla hade väldiga problem med att ta oss fram. Och min pricka kropp är bevis på hur besvärligt det var att komma fram. Synd bara att vissa inte tror på mig fast de själva inte ens var där och såg hur det var. Och jag kan faktiskt läsa en karta så jag vet hur det såg ut och hur det inte såg ut...
 
Dag två gick jätte bra, så jag kom hem med en vinnst! Sköt alla träff och orienteringen gick bra men var riktigt jobbig för det var tuff kupering. Så nu har jag en liten medalj där hemma!
 
Resan hem gick bättre inte lika gunging men fortfarande lika lång...
 
En helg jag gärna åker på igen!
 

Kommentera här: