sammanfattning

Oj hoppsan!
Nu var det riktigt länge sedan sist!

Men iaf så här har det sett ut sen sist: (lite av vad jag kommer ihåg)

Mycket orientering har det blivit...

I onsdags gick vi i skolan och efter skolan gick vi direkt hem för att fixa fördigt hemma för kl 4 kom Ö o hämta oss och sedan åkte vi o hämta Oscar så bar det iväg emot värmland!
Det känndes lite SURT eftersom då var det så varmt o sköt så åkte vi emot skit vädret -.-''
Efter ca 3 timmars bil åkning var vi frmme vid stugen vi skulle sova i denna natt (+ att vi plockat upp conrad)
Det var en liten mysig stuga :) på en camping. Örjan åkte direkt iväg för att hämta Christian o möta mamma, så vi fick börja med maten.. Jag fick skära lök -.-'' och vanligtsvis  har jag "syklop" när jag skär lök, men det hade jag ju inte med mig ocg denna gng var det inte bara en lök utan tre st -.-'' så jag började ju "böla" direkt, men jag var inte värst xD utan det var Oscar xD och han höll inte ens på med löken xD Men maten vart iaf god, efter maten borstade vi alla tänderna o borstade tänderna o hoppade i säng, alla utom jag för jag fick sova på luftmadrass.

Degen därpå (torsdag) skulle conrad, Christian och Oscar springa sprint inne i karlstad, så då vart det på med mycket kläder på morgonen eftersom vi inte visste hur länge vi skulle vara där, och det regnade ute så vi vart tvugna att ha regnkläder o stövlar, men när vi kom fram vart vi ändå tvugan att byta om -.-''
Vi gick bort till arenan o stod där ett tag innan löparna började komma in, först (av oss) kom Oscar, sen Conrad, men tuvärr gick ingen av de till final, sen kom Christian och han därimot kom vidare till final, men nu vart det lite jobbigt för oss för vi kunde inte bara sitta där o frysa så vi gick en promenad o kom överäns om att käka, och vi bestämde oss för att käka på max, och det var ju mummsigt, där satt vi i ca 2,5 timmar för att fördriva tid, sen gick vi tbx till arenan och sen var det final men då gick det inte så jätte bra för C.

När vi var klaras där åkte vi o käkade för oss (jag,T, mamma, och Ö) vart det "subway" och för de andra max, vi var inte så sugna på det..
Efter vi käkat klart åkte vi till det huset vi skulle bo i alla andra dagea, det var SKIT LÄSKIGT!!!!
Det var ett stort ganska gammalt hus och ett litet lite nyare, jag var rädd att vara i båda (A) men inte alls lika mkt som i det stora, det var hemskt att vara där inne ;O

men vi sju sov i det lilla huset och på fredagen kom alla de andra så då kom ebba o sov inne hos oss oxå och sen kom johanna oxå o sov inne i det rummet tove oscar och Conrad sov i och ebba fick sova i samma rum som mig o mamma :)

lördagen var det tävling, inte så lågt bort, och det gick väl ganska så bra men sjukt långsamt (jag gick) kom väl 5 (säger inte av hur många men jag kom iaf inte sist)
Det regande hella den förmiddagen som alla andra dager, men när vi kom tbx till stugan igen tittade solen fram och alla vart så glade o satt ute! Solaen hade inte vart framme på flera dagar och från folk här hemma hörde man bara hur varmt o skönt det var, men nu vart det varmt där med, det känndes varamre o varmare. När vi satt ute på verandan, bestämde sig dom flesta för att ta en promenad men jag o ebba satt kvar, med O, Ö och mamma.
Senare gick jag o ebba med några som hade bestämt sig för att bara, urrr! Gud så kallt! Men vi badade iaf inte vi kollade bara på.

söndagen vart det oxå tävling och det gick väl ganska bra, men långsamt, sen åkte vi vidare hem emot sörmland, det tog däremot lite tid med max paus, glass paus o bil kö, men tiolslut kom vi hem, då vart det bara att packa ur de blöta tävlingskläderna o käka lite smörgåsar ;) gott sov jag den natten!


Detta vart ett väldigt samanfattat inlägg, men men, skit samma hej så länge... <3

puss!


Kommentera här: