morsdag

I dag är det morsdag.

Jag gick upp kvart över tio för att göra frulle åt min älskade mamma :)

Börgade med att städa på bordet, plockade sedan fram juce och bröd.
Sen fick jag för mig att koka ägg, men det hade jag aldrig gjort förut så det vart ett äventyr...
Satte plattan på 6.an fyllde kastrullen med vatten och ställde den där, tog fram fyra ägg, och till slut när vattnet börgat koka skulle jag lägga i äggen tog en stor sked för att sänka ner dem, mend et skvätte upp vart vatten på mig så jag tappade ägget ner i vattnet så det gick sönder, då vart vattnet förstört, så jag skulle göara om det.
Plockade upp det trasiga ägget och slängde det, så skulle jag byta vatten men samtidigt höll jag i ett annat helt ägg... Men det råkade jag krossa i handen -.-
Så då fick jag sätta på nytt vatten och ta fram nya ägg, jag trodde äggan skulle vara i i 10 min men jag hade i dem i 15 min.

Men sen ner jag o mamma satte oss ner för att käka frågade jag och då skulle de bara vara i i 7-8 min haha, men dom vart fasktiskt mkt bra! (Y)

Efter frullen tog jag fram sy maskinen, för i går klippte jag av ett par av mina jeans som jag ALDRIG använder, så nu har jag ett par HÖGA mörka shorts (Y) och så hade jagett par andra jeans som jag klippte av för länge sedan, så jag fixade till dem och sydde upp dem med :D

Senare i eftermiddag ska vi åka ut till mormor o hälsa glad morsdag (eller vad man ska säga) till henne :)

Men nu vill jag gå ut o köpa glass, hmm kanske ska försöka få med mamma ;)

hare så länge!

P o K
ylvasahlpaavo*

Kommentera här: