17/3 - slalom/stört-lopp

aja nog med suktande!

hej på er, kära bloggläsare!

Onsdagen som sagt, var vi till "kungsberget" o åkte "slalom"...
Det gick ju som det gick..
Vi samlades vid skolan 07.00, åkte fastnade i bilkö i sthlm, så det tog lite mer än fyra timmar ist för runt tre -.- (inte kul med en buss full med massa "konstiga" personer..)
Men tillslut kom vi fram, så då gick vi o hämta ut skidutrustningen, sedan var det bara ut o åka i backarna, men först fick jag åka i den "jätte branta- barnbacken.." och tro det elr ej, men jag klarade det :O haha!
Efetr det bar det ut i de "riktiga" backarna, och det gick faktiskt bättre än jag trott ;)
Nog för att det blev "stört-lopp" lite här o var, men iaf!
Sedan gick vi bort till sittliften och åkte upp "högt upp" (jag var skit rädd, eftersom jag inte fattade i vilken backe vi skulle åka ner i.. Vi åkte lite "sick sack" emellan backarna, det gick oxå bra, bara två saker... jag kom ner för en av de små backarna i full fart, och såg inte guppen som kom :O haha det gick! jag stod upp! :D
Så vi åkte ner en bit till, men då höll jag på att åka ut över kanten på backen så jag satt mig ner, å åkte på mage ner (skrek "ebba, ebba, kolla!! jag gör sälen!")
Sedan lite senare åkte vi upp med sitliften, o åkte upp, men denna gng tog vi en annan väg ner (borde vi inte gjort) den var alldeles för brant, iaf för min del :O så jag åkte slalom i början sen vart det störtlopp o jag tappade kontrolen, så jag srammlade o rulade runt! Men på någe sätt kom jag upp o började åka igen, men det tog inte en så lång stund innan jag förlorade kontrolen igen, o föll, men denna gong blev det inte bara ett äventyr för mig, nej nej, denna gng tappade jag byxorna, så de som satt i liften såg min rumpa! :O Hoppas jag inte har förstört något litets barns liv att det började skrika o gråta av skrek... (nej så farligt var det inte, men min rumpa såg de iaf ;))

På vägen hem satt jag breve Ebba (dit med Jenny), och då kom alla på attd et finns ju en toa i bussen...!
Så det började med att en kille började prutta (USCH!) sedan började alla gå på toa o göra "nr 2" och detta började de med första halv timmen av resan! :O JIPPIE! :O F*n vad hade de ätit! och lite senare började de "sjunga" (SKRIIIIIKA!!!) jog som ville sova :(

Men dagen var iaf bra!

Blev hem skjusad av ebbas pappa, så tog de med sig akvariet oxå.. ;)

LoVe - ylvasahlpaavo

Kommentera här: