O-ringen 2010

Nu är alla orienterares längtan över och börjar om på nytt.. Just´dt "O-ringen" är över. :(
Btw. va jag med på nyheterna när de visade lite av det, jag var med på när de filmade när några sprang, då sprang jag oxå med i bilden ;) Hoppas det gick fort ;D



Åkte till Örebro i lördags för en vecka sedan (24) Skulle ha åkt dit på torsdagen med jag skulle sitta bv med Ebba så åkte dit på lördagen med Ebba o dom på lördagen.
Invigningen var great, bortsett från den "porriga" sångerskan (kommer ikke ihåg vad hon heter, hon brukar vara med i musikaler) Hon va mkt bra på att sjunga, men hon hade en kort klänning på sig o inget under,
och dom filmade hela tiden lite under scenen och hon höll på att böja på sig och höll på (svårt att förkalra x))
undra om hon visste det xP
Så var det massa gubbar o gummor som babblade en massa, det var hela tiden en tjej med på scenen som tecknade vad alla sa, på teckenspråk ;D
Tom när de sjöng teckade hon xD As ballt!

Sen vart det stafett (ööh den heter.. ngt.. tror jag..)
Aja det gick inte jätte bra för sörmland men men..

Sönadag/etapp 1

Åkta buss till leriga åkrar kanske inte är så lokande för såkallade "normla människor" men vi orienterare är en "ras" för oss själva ;)
I söndags var det sjukt kallt och regande -.-
Men ut skulle vi ;)
Och det gick väl... inte så jätte bra, sprang lite halv vilse thihi (a
Men kom iaf 13, men vi var inte speciellt många i klassen men ändå, I were happy ;)

Måndag/etapp 2

Mamma och jag tog en tidig buss för jag skulle starta kl 10.00 i mass start, alltså: Alla i min klass skulle springa ut samtidigt ist för att springa ut enskilt, vilket jag hälre skulle föredra i det fallet -.-
Och det gick åt skogen (höhö) sprang rakt helt j.. fel :S
Jag hade tänkt att ta en väg, men det var ingen annan som tog den vägen o då , dum som jag är, gjorde inte jag det heller -.- så den j.. kontrollen tog fan över 20 min! INTE OKEJ!
Sprang helt vilse hade ingen aning om vart jag var, och gudars vilken "inte" tur jag hade, jag hade sprungit vilse med två idioter, dom kunnde ju ingenting, SUCK!
Men tillslut listade jag ut att vi var, genom att vi stod vid en beck så jag läste av höjden o bla bla bla, så hittade jag dit, emn inte ´nog med att jag hittade dit, nejdå! Det var ju inte bara vi som hade sprungit fel, nej nej det var flera mn de hade sprungit av på ett annat ställe så sen hade jag dem efter mig resten av loppet JIPPIE!
Fan! Och de HÄNGDE verkligen tex jag har inte så långa ben så jag måste ofta sätta mig på träd som rasat o kliva över, men vist då stannar de o väntar o dsen hoppar de över... OMG säger jag bara!
Sen kom jag en sek efter en av dem som hade hängt på mig hela loppet, men bah jaha tack för den!
Så denna dag kom jag 12.

Tisdag/ etapp 3

Denna dag gick faktiskt mkt bra!
Bomade bara lite på nån kontroll (missa typ)
Ööh och det var varmt i dag oxå så tove, lovisa, ebba jj, ebba a, och johanna hade bestämt sig för att cykla till Gustavsvik, så jag tänkt åxå hänka, men först o fråmt srågade jag bv om hon ville dit med mig men hon hade så sen start o så så ghon orkade inte åka dit så sent, o tove & dom andra hjade redan dragit så jag skyndade mig till bussen till campingen... phoo dom var kvar, så jag cyklade med dem till badet :D
Där var vi i många timmar :D
Kul som F.n!

På kvälls fikat/långbordet fick jag veta att på dagens etapp hade jag kommit 7.a, kmr inte ihåg vad jag låg totalt, men ändå :D
Sen gick vi iväg till en lekpark inte långt därifrån så var vi väl där till kanske 12 eller mindr jag vet inte så cyklade vi hem till lovisa som bodde i lägenhet, så var vi där i några timmar sen bestämdes det att vi alla skulla sova kvar där för att ingen typ orkade cykla hem.

Onsdag/vilodag

Denna dag hade vi vilodag, skönt kändes i kroppen att man sprungit långt (jag sprang banor som inte va speciellt svåra men som var 5 km :D jag var yngst i klassen tror jag.. se hur det gick längre ner..) Så det kändes, o man va lite trött, så ebba kom till oss runt 12 för hennes mamma o pappa skulle åkta hem eftersom att de skulle börja jobba dagen därpå. Så ebba o jag ägnade dagen inne i stan :D
Så jag köpte:
En klänning på monki på rea för 80:- en typ knälång färgglad dress :D
En byxdress på monki på rea för 100:- typ brottarrygg som gick mer till höfterna?? (heter det så??) oxå mkt färgglad :D I like!
Och så hittade jag ett par örhängen på bikbok på rea för typ 24:- det var typ en människa på eller en docka I don´t know XD
Så åt vi LUNCH på gyllene måsen, happy meal Cykling bitar :D Så fick vi en varsin leksak XD Katten i Shrek xD
Som efterrätt köpte jag en mellan vanilj mealkshake! <3
Sen åkte vi hem tbx till campingen.
Även fint väder denna dag (#)

Torsdag/etapp 4

Även idag hade jag mass start, men det gick väl lite bättre denna dag tror jag, men det kändest som att det tog as långt tid, men det var en av de snabbre dagarna om man kollar på tiderna..
Fast det vart min sämsta dag i plasering.. 15.e plats, men jag låg 6.totalt tror jag eller jag borde gjort det.. (alla dagarnas tider slås ihop så ligger man hela tiden på en total plats och så kommer man på en placering per etapp)

(jag är lite vimsig, så jag håller inte riktigt koll på vilka dagar jag låg på vilka placeringar)

Fredag/ etapp 5 - 6
(5 orientering, 6 disco)

Precis idag var det sista dagen att springa, och jag låg totalt 6.a och det gjorde att jag gick ut som 6.e person..
Den som låg femma startade 10 min före mig, så jag trodde inte precis jag skulle springa om henne, jag tänkte bara hålla min plats eftersom den rlatsen som jag skulle komma in på skulle bli min slut placering, och personen efter mig startade 2 min efter mig o sen med 15 sek mellanrum.
Och jag börjar ju självklart med att virra bort mig, så att de hinner ikapp mig -.-
Men resten av loppet gick bra, och fort :D
Och jag kom tom ikappd en som startat innan mig (det är lite svårt att förklara hur det här med placeringen fungerar o tiderna o bla bla bla men jag gör så gått jag kan..)
Min SLUT PLACERING vart iaf 5.a och det är jag grymt nöjd med!

Hemma på campingen igen vart det vila ;)
Sen vart det lång bord med grillat o potatissallad :D

Sedan kläd byte o make up on, för på fest vi skulle :D
I REGNET!
Så jag ebba, ebba, ebba, tove, johanna o lovisa drog iväg till 6.e etappen ;D
När vi kom dit stod martin stenmarck där o sjöng på en scen, men där där hade vi ingen lust att så så vi drog in till det riktiga "partyt" eller ska jag säga riktiga "hångel-partyt"??
Där inne var det mest bassen man hörda av låtarna och se rök från rökmarkinerna ;P
Jag o ebba var inne i klumpen en gng med de andra o hoppade, fast där hånglade mest folk med varandra, jag kunde fått en, NEJ TACK, för på vägen utn från klumpen var det ngon som tog tag i mig runt mina höfter men jag var inte precis intreserad så jag hoppade ut.
Jag o ebba egnade kvällen åt att sitta/stå/gå o kollade på alla som dansade o va skumma xD
Jag är mer för att hålla mitt svett för mig själv o inte delar med mig det xD

Vid 12 var det slut så då gick vi tsm hem i regnet o leran -.-
Skönt var det iaf o sova sen!

Och idag väckte mamma oss, jag var sist upp som vanligt, så åt vi frulle sen packade vi ihop våra saker o tog ner förtältet o städade, sen farde vi hem mot lill staden igen :) med ett stopp på donken ;)
Sen sov jag så gott :)

Så nu har jag vart hemma här med ebba tills hennes pappa kom o hämtade henne, vi kollade på lilla kyckligen :D
Men nu har jag bara bloggat, det tar löite tid, och jag har glömt mkt o hoppat över mkt, tex bajs i polen på gustavsvik, o killen i skogen som jag pratat om xD hahah mkt har jag hoppat över :)

Men nu ska jag mikra min paj, för nu har mamma o tove kommit hem efetr att ha lämnat tbx husvagnen :)
Sen ska jag sova i min efterlängtade säng, o i morgon ska jag sätta på mig "TORRA" kläder :D



För de som inte visste eller förstod så är O-tineg en av värdens, jag tror tom att det är värdens största orienterings tävlingar även kallad 5-dagars, som hålls en vecka varje år, och detta är ngt som jag nästan tror att vi orienterare kan kalla för julafton, om du förstår vad jag menar..

Och jag tror det är få som kan föreställa sig hur stort det verkligen är!


Har inte laddat in några bilder på datan än så får tas från ett annat år ;)


Kommentera här: