Ylvas Julafton

Min Jul:

Jag och Tove ställde klockorna på halv 7, för då började alla braiga barn-jul-pogram :)
Först var det "jungelBoken " sen var det "musses Jul" och sist men inte minst blev det "Julkalendern"...
Innan vi började kolla så öppnde vi lite paket, från våra jul kadendrar, där fick jag en bok, och skumm tomtar, och så fick jag två paket till, med MCR knappar, och ett armband som man själv skulle göra...
Men så klart så somnade Tove, under musse pigg, så då låg jag och prat o skratta för mig själv xdd, sen somna jag med... (a

Vid tio gick vi och väkte mamma, för då skule det bli frulle med jul-skinks-mackor :)
Efter frukosten var jag tvungen att duscha... Tove tyckte att jag lukta illa -.-''

Runt 12 kom pappa o Maria (Maria är pappas sammbo...)
Och då blev det fika, men jag åt inge, jag drack bara julmusst, jag o Tove satt o gjorde våra armband...

Efter att de åkt hem så plockde vi fram julklapparna, för då skulle vi åka till mormor, vi var först (men min moster och mina 2 kusiner var där, men det räknas inte för dom sov där..)
Och sen kom morbror- Anders, och sist kom moster- Annika och Jörgen (hennes sammbo..)
Mormor hade fin glasögon på sig, med diamanter :), hon har tre par sånna, ett par svarta, ett par blå, och ett par rosa, och jag tyckte att hon skulle ha de rosa så då fick hon bytt till dem :)

Och då blev det julmiddag, mumms, först sill mm, och efter det blev det köttbullar o prinskorv mm...
Små pojkarna blev klara först (kusinerna) så då gick dom från bordet, dom äter jätte fört, jag hade inte äns börjat :S xdd

Efter maten blev det våran älskade "kalle-anka" (det är BÄST)
Då satt jag och titta på det, med Tove, kusinerna, Annika och hundarna, såklart :)
efter kalle-anka, då kom... Tomten :D och han hade jätte mycket paket med sig :D

Då blev det julklapps-öppning, i år tillskillnad från alla andra år, var det bara barnen (vill säga Tove, jag, och pojkarna) som fick paket... på grund av olika orsaker... :P
Och som alla andra år, så läste Tove upp alla pket och dela ut dem, och sen gick vi runt (vikll säga, att en i taget öppna ett paket, och så gick det runt tills alla paket var slut..)

Jag fick massor av paket...:

* En Nokia XpressMusic

* Gossiga,lurviga,rosa tofflor

* En mini mini mini platt-tång

* En rosa bolero (bolero= kort kofta)

* En gul-glittrig Tunika

* Tillsammans med Tove fick vi ett nytt Wii spel, Super Mario Bros

* En grå halsduks krage

* En monster - zombie, virk-bok

* Hello Kitty strumpor

* Hello Kitty nessesär + spegel o lip gloss

* En bok om hur man ska träna och äta, o må bra

* film: Save The Last Dans (älskar älskar älskar dem!) 

* Hanna Montanna deo (av Tove, antagligen för att hon tycker att jag luktar illa xdd)

Det här var vissa av de sakerna jag fick, men inte allt... 



- Jag vore tacksam om alla skriver upp sina nummer, så alla jag kan lägga in dem ;)



Hoppas att eran jul var bra, min var Toppen!

Tack o hej!

- Ylva - Sahl - Paavo -


Min nya :D <3 - Tack mamma, pappa o maria!

Och tack alla ni anndra oxå!

Kommentera här: