Prova på något nytt utanför komfortzonen

Igår gjorde jag något jag aldrig gjort förut och som jag verkligen sett fram emot som jag fick i 18-års present. Igår började nämligen min teckning och kroki kurs som jag ska gå på nu ett tag fram över. Igår skulle vi teckna stilleben, det var otroligt svårt! Men jag tor verkligen jag kan lära mig jättemycket på denna kurs. Så vi skulle iår tecka av saker som vår ledare på kursen lagt ut på olika sätt på ett bord, man skulle sita det man såg ur sin vinkel. ritade och ritade, suddade och byte papper. Jättesvårt verkligen. Men man kan se på bilderna att efter att jag fick kritik och försökte ändra det han tipsade om så blev det hela tiden lite bättre. Nästa vecka får man välja själv vad man vill rita av så då funderar jag på självporträtt. Skulle vara kul att prova och se om man kan klara av att rita av någon och om man kan se sedan vem det skall föreställa.
 
Så nu är jag sperpepp på att rita en massa!!
 
 

Kommentera här: