fredag lördag söndag

I fredagskväll hade vi middagsgäster här hemma. Då kom Amanda och Lena på besök för att fira mig eftersom de inte kunde komma när jag fyllde. Amanda hade tagit körkort dagen innan, hurra för henne!
Men det höll på att inte bli någon middag... För Lena hade läst fel och trodde de skulle komma hit på lördagen.. Så middagen var klar kl sju och så väntade vi. Och när klockan började närma sig halv åta smsade mamma Lena och frågade om de var påväg, och fick till svar att de var det. Men så dröjde det ändå till kl åtta. När de väl kom var Amanda arg som ett bi och Lena skrattade och såg lite finurlig ut. Så de var som vi trodde, just att de missat dagen. Men de kom iaf och det var jättetrevligt. Fick presentkort (Amanda informerade mig om att det självklart ingick skjus ;)) och jättefina Orrefors champange glas!! TACK!
 
Lördagen sydde jag ett par trosor. haha! Köpte mönster och matrial på Syfestivalen i höstas men har sedan inte blivit av men de var iaf riktigt roliga och sy och jag tycker de blev väldigt fina!
På kvällen följde jag med de vuxna på "Pubafton" (drog ner medelåldern lite..) Men även det var trevligt, fick slås med en av klubbmedlemarna för att få välja låt på Jukeboxen. Hon vi var hos har nämligen inrett sitt hus lite "gammeldags". Kul var det i vilket fall som helst.
 
Och idag har jag börjat sy på en bh haha. Men nu märkte jag att jag fått för lite matrial så måste iväg och köpa mer innan jag kn fortsätta, SUCK!
Idag har jag även köpt biljetter till Bråvalla festivalen i sommar! Så jag ska dit tillsammans med Tove och några av hennes kompisar. Så nu sitter jag här och hoppas på att mina älskade bjönisar ska dit!!! Fast jag överlever ändå det är i alla fall jättemånga bra som ska dit!
 
 

Kommentera här: