x

Hallu!
Eftersom jag är den ända sextonåringen som faktiskt sitter hemma och gårter på jullovet eftersom jag inte kunde hitta min mattebok. Så kan jag nu berätta att jag nu är en glad Ylva, eftersom jag (min klant) hade glömt bokisen i skåpet och har den nu här hemma så jag kan komma ikapp! Hurra för mig!
 
Idag var första dagen i skolan efter lovet. Himmelens segt att kliva upp i morse, men det klarade jag trotsallt!
Kul att få träffa alla kååmpisar igen. men inte så skoj att jobba dock, trött? NÄRÅÅ!
 
Sedan kom jag att tänka på underdagens resor hur kontigt vissa luktar...
På vägen till skolan luktade en kvinna väldans mycket nagellack.. vilket visade sig inte vara så himmla konstigt after all eftersom hon tydligen satt och målade naglarna.
På vägen hem var det en kille som satte sig brevid mig som lukta massa rök.. vilket jag föredrar att man inte gör om man skall sitta brevid mig. Men efter ett tag luktade ham inte rök längre! NEJ! Han luktade "smörgåsgurka"! Och jaja smörgåsgurka är väl gott iofs, min INTE vill jag sitta och lukta på det inte det luktade jätte mycket och jag tyckte inte det va en så.. uppfriskande.. lukt.
Och när jag nästan var hemma börja det lukta massa korv! Det luktade jätte mycket korv. Då får jag syn på en man vid ett annat säte som sitter och käkar på en korv! Asså typ en kabanos eller något? Vem gör det bara sådär. Ingen kan väl bli så korv-sugen så man inte ens kan vänta tills man kan komma hem och steka den... eller?!
 
- Och ja kära syster, det här va faktiskt jobbigare än ditt mjuckisbyxproblem.
 
Hoppas ni haft en bra dag, för jag antar att det inte bara var min o sToves skola som började idag?
 
Kramis kramis.
 
Jag ber om ursäkt för att jag bara laddar upp instagrambilder, men det är väl bättre än inga bilder alls, så tänker jag. :D

Kommentarer:

1 Gunilla:

skriven

Vad var det jag sa? <3

Vad är.mjuckisbyxa?

Kommentera här: