skräcken

Halloj i stugan!
Idag och i morgon har vi utvecklingsamtal i min skola, dvs. kom när det är din tur va ledig resten av tiden.
Så nu denna morgon har jag tagit sov morgon och hunnit räkna matte. Men min kropp och hjärna fattar inte riktigt att det är bra för mig att göra det så de är inte riktigt till någon hjälp. Så har jag läst instruktionerna till en liten redovisning vi skall hålla på fredag. Så jag tror det lutar åt att hålla en liten presentation om hur man borstar tänderna. Frågan är då bara hur jag ska kunna prata med tandkräm och bordte i munnen, men den funderingen skjuter jag upp et tag.
 
I Söndags åkte jag o familjen o handla mat och gick ut och åt sushi! Var kalas gott! Men i bilen började jag känna någon konstig känsla i tungan så jag nämnde det lite smått till de vuxna i framsätet. Jag fortsatte att sjunga med i MIKA och prvare köra alfabetet och bita mig i tungan. Det var först då det började kännas i halsen som jag sa till mamma o ö att det känndes inte helt bra. De sa åt mig att fortsätta prata med dem och frågade hur känslan var och om tungan hade domnat bort. Njee! Jag kände att jag bet i den. Det känndes som när man bränt tungan på något varmt man druckigt, så kändes det i hela tungan. Och i halsen jag vet inte vad. Jag kunde ju andas. Men jag fick typ panik trodde jag skulle kvävas osv. Så när vi kom hem kolla de i min hals men såg inget, jag vågade inte gå och lägga mig, jag skakade som ett "asplöv" var skit rädd, trodde jag skulle dö. Men tillsist var jag ju tvungen att gå och lägga mig, så jag låg och stirrade upp i taket och kände på andningen.
USCH, jag har nog aldrig varit så rädd! Mina ben bara skakade, visst så kan det ju också varit en biverkning på det hela.
Men i går googlade örjan och pratade med sitt ex som är läkare och hon frågade direkt om jag hade ätit tonfisk, vilket jag hade. Så det var antagligen från det. Vet inte hur man ska förklara med jag fick i mig något som kroppen egentligen sänder ut när man äter något man är allergisk mot. Och då gav det här samma effekt. Så nångång mitt på dagen i går försvann det i tungan. Så nu mår jag bra!
..Bortsett från alla andra dumheter i mig som tex min tand som är inflamerad och jag måste äta pencellin för, som jag mår illa utav till och från och som ändå inte verkar hjälpa eftersom det har blivit ännu mer svullet nu!
 
Ha det bra! Nu sjka jag fortsätta plugga.
 
 

Kommentera här: